آموزش الفبای زبان فرانسه |تلفظ الفبای فرانسه

همانطور که میدانید لازمه ی  یادگیری هر زبانی، آشنایی با الفبای آن زبان است. الفبای زبان فرانسه در نوشتار و تعداد حروف همانند زبان انگلیسی است. اما در تلفظ تفاوت هایی دارند. الفبای زبان فرانسه 26 حرف(lettre) دارد که شامل 20 حرف بی صدا یا همان کُنسُن(consonne) و 6 حرف صدادار یا همان وَآیِل (voyelle) میشود. حروف صدادار این زبان، شامل: a-e-i-o-u-y میشود. باید این نکته را هم اضافه کرد که حرف H در برخی کلمات به عنوان حرف صدادار در نظر گرفته میشود که به آن H muet میگویند و در غیر این صورت حرف بی صدا محسوب میشود که به آن H aspiré گفته میشود. بعداً به طور مفصل در باره ی تفاوت این دو صحبت خواهیم کرد.

آموزش الفبای زبان فرانسه |تلفظ الفبای فرانسه
phonétique Minusculesحروف کوچک Majusculesحروف بزرگ
[a] a A
[be] b B
[se] c C
[de] d D
[ə] e E
[ɛf] f F
[ʒe] g G
[aʃ] h H
[i] i I
[ʒi] j J
[ka] k K
[ɛl] l L
[ɛm] m M
[ɛn] n N
[o] o O
[pe] p P
[ky] q Q
[ɛr] r R
[ɛs] s S
[te] t T
[y] u U
[ve] v V
[dubleve] w W
[iks] x X
[igrɛk] y Y
[zɛd] z Z

برای بسیاری از زبان آموزان، فارغ از سن و سال، بهترین روش یادگیری و به خاطر سپردن الفبا، آمیختگی آن با موسیقی است. فایل صوتی زیر تلفظ صحیح حروف الفبای فرانسه را با شعر و موسیقی در اختیار شما قرار داده است. سعی کنید چندین بار به آن گوش کنید و به خاطر بسپارید.

اما نوشتار فرانسه، به همین حروف ختم نمیشود. حتما تا اینجا برایتان سوال پیش آمده که پس نشانه هایی که روی برخی حروف در متنهای فرانسه میبینیم، چه شد؟ نگران نباشید.در ادامه برایتان خواهیم گفت…

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *